PRACOWNIA   
ARTYSTYCZNYCH  STRON

Nasza ankieta / Our survey

Artystom, których obrazy eksponujemy w naszej Kolekcji zadaliśmy następujące pytanie: Który obraz (jeden) innego malarza (imię i nazwisko, kraj), namalowany najwcześniej w 1945 r., chętnie powiesiłabyś (powiesiłbyś) w swoim domu i dlaczego? Jesteśmy wdzięczni autorom nadesłanych odpowiedzi i poniżej je pokazujemy.

We asked the artists whose paintings we exhibit in our Collection the following question: which picture (just one) by another artist (her/his name and country), out of those painted in 1945 at the earliest, you would be willing to hang on the wall in your house, and why? We are grateful to the respondents and we reproduce their replies below.


(22)  Silvia Herrero

Esta obra de Daniele De Luca  me fascina.

Las luces, las sombras, y el movimiento hacen que se sienta el viento mientras uno la observa.

Saludos cordiales 

Silvia Herrero - Argentina

https://www.facebook.com/daniele.deluca.311?fref=ts

 


(21)  Olga Naletowa

Thank you for your question.

In really I don't want to hang any pictures on the wall in your house, but if I'll have enough money, I would like to buy this one:

"The Singers" by Odd Nerdrum

Nerdrum was named "King of Kitsch", but it seems to me sometimes he talks to God face to face.

http://www.nerdruminstitute.com/on_paintings.php?id=64

 


(20)  Cristina Bergoglio

Interior de Francisco Molina Montero. Por la fuerza y frescura del trazo.
T. mixta / papel encolado, 70 x 51 cm, 2004

Colección particular. Santander.

http://www.molinamontero.com/

 


(19)  Eugeniusz Stemplowski

Powiesiłbym pracę "Satellite", jednego z moich ulubionych artystów, Roberta Rauschenberga (1925-2008).

Obraz o wymiarach: 201,6 x 109,9 x 14,3 cm, to kompozycja przestrzenna z 1955 roku, określana przez Rauchenberga jako "combine painting". Praca wykonana na płótnie, z użyciem farb, papieru, tkanin, drewna i ... wypchanego bażanta - bez ogona.

Idea, kolor, faktura, tworzą bardzo ekspresyjną kompozycję, a to najbardziej  lubię w sztuce.

 

http://whitney.org

 


(18)  Andrzej Bator

Obraz Stanisława Fijałkowskiego, "XVIII Studia talmudyczne", olej na płótnie 75,5 x 66 cm, 1988/89

Obraz intrygujący, zagadkowy, dynamiczny. Czuje się w nim przestrzeń, przemijający czas i poezję. Obrazy są filozoficzną drogą po której podążamy. Graficzne i proste w formie. Syntetyczne dzieła dają nieskończone możliwości interpretacyjne i wrażeniowe. Prace Stanisława Fijałkowskiego są charakterystyczne, wyróżniające się spośród dzieł. Rozpoznawalne i kojarzone z autorem.

http://www.artinfo.pl


(17)  Tamara Shelest

Очень сложный выбор- картина, которую я хочу видеть у себя дома на стене... "Голгофа" Олега Целкова-это то, что будет будоражить мою жизнь своей энергетикой.  Эта картина обладает могучей брутальной силой, в ней есть суть времени. Это универсальный образ эпохи, в которой было допущено много ошибок. 

http://www.virtualrm.spb.ru


(16)  Barbara Szal-Porczyńska

Wybór jednego dzieła sprawił mi niemały problem, trudno wskazać mi jednego artystę, a co dopiero jeden obraz.  Podziwiam kunszt realistów, ekspresyjny rozmach czy abstrakcyjne formy. Co jednak powiesiłabym na ścianie?

Z pewnością obraz, który im dłużej na niego patrzę, tym bardziej mnie intryguje. Uwielbiam malarstwo, które wywołuje we mnie mnóstwo emocji, oddziaływuje na mnie całością, jednocześnie sprawiając, że rozdrabniam je na poszczególne części, chcąc dostrzec jak najwięcej; powoli odkrywać jego wyjątkowość.

U Pascala Laloya fascynuje mnie drążenie danego tematu: motyw przewodni, który widoczny jest we wszystkich jego dziełach (przynajmniej tych, które miałam okazję zobaczyć). Taka tematyczna obsesja: frapujące postaci o małych głowach i wielkich korpusach, niekiedy bezradne, z dłońmi splecionymi z przodu, kukły o dziwnych oczach i zastygłej mimice twarzy, wywołującej we mnie bliżej nieokreślony lęk, (nieco kojarzące się z obrazami Bacona), a wszystko to podane w niesamowitej oprawie kolorystycznej i pełnej ekspresji formie.

Obraz, na który chętnie patrzyłabym każdego dnia to właśnie jedna z postaci Laloya. Akryl na płótnie 120x80 cm, stonowana paleta barw, szare wyciszone tło i elipsa lekko przechylonej postaci, w której dzieje się tak wiele. Istny wybuch środków wyrazu od czubka głowy, poprzez obwisłe ramiona, aż po wielgachne dłonie splecione na dole. Dziwność, która mnie wciąga...

http://pascallaloy.free.fr/                               (Pascal Laloy w naszej KOLEKCJI)

 


(15)  Aleksandra Bouquillon

Obraz Romana Lipskiego, Ohne Titel, akryl na płótnie, 150cm x 300 cm, 2009

Za nadzieję i spokój, które daje mi oglądanie tego obrazu i całej twórczości Romana Lipskiego. W obrazach tych jest zawarta zarówno wielka mądrość jak i bezkresna poezja.

http://www.birgitostermeier.com/

 


(14)  Witold Pazera

" Jeśli nie kochasz tego co malujesz, to szkoda czasu" - Jerzy Nowosielski.

Jako uczeń prof. Nowosielskiego mógłbym codziennie patrzeć (niekoniecznie nawet posiadać) na obraz mojego Mistrza; Wiolonczelista, z 1959 roku, który pamiętam jeszcze właściwie z dzieciństwa! - Z czasów kiedy namiętnie zbierałem znaczki. Wiolonczelista był bowiem reprodukowany w serii " Malarstwo Polskie".

Po latach zobaczyłem ten obraz w oryginale. Tak ten obraz, jak i cykle czarnych aktów i aktów na czarnym tle, spowodowały, że będąc juz studentem krakowskiej ASP zapisałem się do pracowni prof. Nowosielskiego.

Praktycznie ten typ ikonografii, specyficznego sposobu konstruowania malarskiej płaszczyzny, pozostał do dzisiaj dla mnie wyznacznikiem - kanonem dbałości o klasyczność i harmonię kompozycji. Tak w obrazach abstrakcyjnych jak i figuratywnych. A poza tym jest to bardzo piękne i dostojne płótno ...

 


(13)  Carole Bressan

Je choisis une oeuvre de Zao Wou Ki. Celle-ci fut réalisée en 1972 à Paris.

Le choix n'est en rien aisé. Mais puisqu'il faut choisir, l'aventure et la lumière s'installent sur les murs de ma vie dans ce rêve que je fais.

Je m'imagine vivant avec ce tableau sans titre (apparemment) si ce n'est la date de sa conception : "2.9.72"

Ce tableau me fait dépasser la dimension que je connais, il m'invite de l'autre côté.

Sur mes murs il m'aide sans conteste alors à me réjouir de la vie et m'offre une perpétuelle sensation d'éternité.

Une voie s'ouvre et me reçoit dans un espace de magie vibrant de mille feux où le Divin... quel qu'il soit m'apprend la paix.

Toutefois, il n'est pas question que j'oublie soubresauts et tiraillements, brisures et stagnations... marquées sur la toile et que la vie porte aussi.

Ici, je suis heureuse de sentir l'énergie, la force, tant de vie et une percée royale vers une remarquable impulsion qui renoue avec tous les essentiels.

Le geste inscrivant la nature sur un support qui sait marier l'homme, le ciel et l'univers tout entier.

 

 


(12)  Beata Wąsowska

Mam duży problem ze wskazaniem jednego obrazu.

1. Pablo Picasso, "Sen"

Dlaczego? Picasso jest odkrywcą - dociera do jądra rzeczywistości.

 


(11)  Małgorzata Kosiec

Obraz Jacksona Pollocka.

Energia tego obrazu zagrzewałaby mnie codziennie do pracy.

Moje dziecko na tle wybranego obrazu Jacksona Pollocka, w MOMA, w 2009 roku.

 


(10)  John Cook

My painting choice is "Portrait of a Girl in Pink" by Corneliu Baba, 122 x 89 cm, 1957
I love figure paintings.
The  limited pallets is warm and harmonious. The composition is stately and classic. The design is the pivotal  point of it's success. Simple, and strong. 
I could look at this on my wall, and enjoy for many years, an never tire of it.

http://www.wikipaintings.org


(9) Maciej Hoffman

Daniel Richter "Dog Planet"

- bo dobrze namalowane - bo ma to "napięcie", które cenię - bo nie traci oglądany w oryginale - niespełna 10 m2 świetnego malarstwa, do obejrzenia w muzeum sztuki współczesnej w Lipsku.

Dog Planet, olej na płótnie 280 cm x 351 cm, 2002

http://danielrichter.com/


(8)  Bartosz Frączek

Autor: Zbysław Marek Maciejewski

Tytuł: Bonnard i dzieci, 1990

Uwielbiam ten obraz ponieważ  jest świetnie namalowany, lekko i z pewną dozą nostalgii, a do tego przedstawia mojego ulubionego Pierra Bonnarda. Jest jeszcze drugi obraz Maciejewskiego który chciałbym mieć na ścianie: to portret Olgi Boznańskiej w pracowni z rozżarzonym papierosem. Nie mogłem niestety odnaleźć dobrej reprodukcji tej pracy.

 


(7)  Efe Kasaplar

It's a very hard choise and every painting is perfect in this world, but if I must choose ...

The Sixteenth of September (Le seize septembre) - René Magritte.

... because it's very sensitive mighty and mysterious ...

http://www.wikipaintings.org


(6)  Lidia Domagała

Przesyłam fotografię jednego, wybranego dzieła, które chciałabym posiadać w swojej kolekcji. Nie jest to praca malarska, lecz rysunek.

Autorką jest Grażyna Michalak - Bazylewicz
Tytuł pracy: "Nuta o ptakach"
Technika: rysunek ołówkiem
Format: 70 x 100 cm

Jestem oczarowana rysunkiem Grażyny Michalak - Bazylewicz, znakomitej artystki polskiej.

Doskonała praca pod względem artystycznym, oraz idei - zawartej myśli. Zmienność natężenia kreski, światłocienia - od miejsc zacienionych - po głębokie światło - pozwala na wydobycie przestrzeni, nastroju i poetyki przekazu. Niezwykła precyzja, delikatność, ulotność form wyzwala emocje bardzo głębokie,pełne romantyzmu, ciepła, tęsknoty, zamyślenia. Rysunek ten odbieram jako swoistą formę poezji, niedopowiedzenia, symboliki.Zachwyca i urzeka mnie swą poetycką wymową i zadumą.

 


(5)  Claudio Bandini

Joan Mirò - Femme dans la nuit, 1945

http://pinterest.com

 


(4)  Mirek Antoniewicz

Paula Rego - znakomita Artystka, łącząca tradycję malarską ze współczesnymi tematami.

http://www.marlboroughfineart.com/artist-Paula-Rego-30.html


(3)  Mathieu Weemaels

Antonio Lopez Garcia - Spain

I also love a lot of other things, as Freud, or Bacon for example, but as you said to put in my house, I think I'd prefer living with this for everyday life. It's a splendid painting.

http://pinterest.com


(2)  Fotini Hamidieli

This is a work by Wllem De Kooning, American and it was actually painted in 1945. It is titled ''Pink angels'' and it is part of a series .He is one of the artists whose work I always keep in the back of my mind. This particular one intrigues me because it is a combination of drawing and painting, the technique is charcoal and oil on canvas. I am also interested in the unexpected use of color, the flowing lines, they are so graceful! The fact that De Kooning is on battling with abstaction here is another reason I am not tired of looking at this piece.

http://arthistory.about.com


(1)  Al Johnson

The title of this art is called "Difficult"

Kurt Schwitters. This artist created under many resistance or struggle. His works evoked the masterful skill of composition ..., to me the composition is the extreme element in creation. To use what ever means necessary to challenge and to change. Never being confined to his conditions and making statements through his thoughts.

Quote from Schwitters : "There are no uncolored objects"

 

http://www.wikipaintings.org